20 april 2021

Facilitaire dienstverlening

Facilitaire vragen

We krijgen van onze klanten steeds vaker de vraag om hen ook te ondersteunen op facilitair gebied. Men is al bekend met  onze integrale aanpak voor het managen van vastgoed en is op zoek naar een vergelijkbare aanpak voor facilitaire dienstverlening.

Schoonmaak en afval vormen belangrijke disciplines binnen de facilitaire processen. Naast het structureren en begeleiden van de tactische en operationele processen, leveren wij een bijdrage aan verbeteringen op strategisch niveau voor de lange termijn. We hebben kennis en ervaring met advisering, inkoop en contractmanagement van facilitaire processen en werkzaamheden.

VB+ Vastgoedmanagement staat voor een integrale aanpak, waarbij specialistische kennis op de disciplines ingezet wordt. Deze aanpak passen we ook toe bij klanten met een grote vastgoedportefeuille, denk aan een dynamische commerciële partij of een zorginstelling, die een nieuw facilitair bedrijfsbureau inricht.

Vertrekpunten voor onze aanpak zijn de werkwijze van ISO55000 en onze 6 bouwstenen.

Resultaten

Resultaten zijn onder ondere:

  • Versnelling van processen en innovaties, door verbinding en relaties tussen meldpunt, Service Level Agreements (SLA), Kritieke Prestatie Indicatoren en Projectbureau (KPI)
  • Implementatie van Kritieke Prestatie Indicatoren in schoonmaak- en afvalcontracten, managementrapportages en verbeterprocessen met uitvoerende partijen;
  • Professionalisering van Facility Management Software (FMIS) en data-management
  • Opzetten businesscases en pilots, denk aan afvalscheiding bij de bron en optimalisatie ledigingsfrequenties

Benieuwd naar onze projecten? Bekijk hier al onze projecten.